طراحی ویلا به سبک مدرن

طراحی ویلا به سبک مدرن

دکوراسیون ویلا به سبک مدرن یکی از ساده‌ترین اما پرطرفدارترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، طرفداران زیادی دارد چرا که با استفاده از وسایل و ساده‌ترین ایده‌ها می‌توان زیباترین مکان برای زندگی را فراهم کرد. دکوراسیون داخلی ویلا در شمال هم با هر ابعاد و اندازه، از این قوانین تبعیت می‌کند. اگر به طراحی دکوراسیون داخلی ویلا به سبک مدرن فکر می‌کنید، مسیر مشخص و آسان‌تر پیش‌رو دارید.

هنگامی که صحبت از دکوراسیون ویلا به سبک مدرن می‌شود، منظور، تعریف نمای داخلی مطابق با یک سبک خاص است. طبیعتاً در این نوع دکوراسیون داخلی، شما طرح‌های خلاقانه جدیدی را می‌بینید و از نماهای سنتی و کلاسیک بسیار فاصله دارید. دکوراسیون به سبک مدرن در تمام قسمت‌های ویلا قابل اجرا است. از سالن نشیمن گرفته تا اتاق‌های شخصی، اتاق خواب، بالکن و تراس و حتی فضای سبز همگی با استفاده از سبک مدرن در دکوراسیون داخلی ویلا قابل طراحی هستند.

انواع سبک‌های طراحی ویلا :

ویلاها در انواع سبک‌های مختلف طراحی می شوند، از جمله:

1- مدرن

2- کلاسیک

3- روستیک

4- مینیمال

برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن چگونه عمل کنید؟

برای طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن، کافی  است که خلاق باشید و جدیدترین ایده‌ها را بررسی کنید. قطعاً ایده‌هایی متناسب با آپارتمان یا ویلای خود پیدا خواهید کرد. وقتی در حال انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون ویلا هستید، در اتاق نشیمن یک رنگ به خصوص را نیاز دارید و در اتاق‌های خواب و سایر قسمت‌ها هم باید رنگ‌های متفاوتی به کار بگیرید. دکوراسیون به سبک مدرن، یک فضای آرامش‌بخش با طیف رنگی ملایم را تداعی می‌کند. در این قسمت شاید تمایل داشته باشید که مبلمان شما از مدل مبلمانی باشد که جزء مبلمان راحتی هستند و شاید هم به مبلمان به سبک کلاسیک علاقه داشته باشید. در هر صورت، ترکیب رنگ موجب زیباتر شدن و دلبازتر شدن فضا خواهد شد.

رنگ‌های مختلف را بررسی کنید و بهترین را انتخاب نمایید

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن به میان می‌آید، رنگ‌ها حرف اول را می‌زنند. مهمترین فضا در داخل ویلا که در نگاه اول دیده می‌شود، سالن پذیرایی و قسمت سالن نشیمن است. بزرگترین و زیباترین مبلمان در این قسمت قرار می‌گیرند. بنابراین انتخاب رنگ‌های مناسب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به طور کلی در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، دیوارها رنگ سفید یا رنگ خنثی دارند اما لوازم، اسباب و وسایلی که در آن مکان قرار می‌گیرند، رنگ‌های تندتر و متضاد خواهند داشت.

به طور مثال، زمانی که پرده‌های سالن و کاغذ دیواری به رنگ روشن هستند و کفپوش‌ها هم با رنگ کرمی یا خاکستری انتخاب شده‌اند، برای این قسمت، بهترین رنگ می‌تواند ترکیبی از نقره‌ای- آبی تیره، سفید- آبی تیره یا نقره‌ای و سفید به همراه رنگ‌های سبز تیره، بنفش تیره، نارنجی یا قهوه‌ای باشد.

طراحی ویلا‌های مدرن خانه‌های کوچک را بزرگ میکنند!

طی چندین سال گذشته روندی قوی وجود داشته است که صاحبان ویلاها طرح‌های ویلا‌های کوچک را انتخاب می کنند. برخی از صاحبان ویلا برای اولین بار به دنبال ویلایی مقرون به صرفه تر بدون دور شدن از مناطق شهری هستند. برخی دیگر با ورود به مرحله جدیدی از زندگی، یا صرفاً به دلایل سبک زندگی، کوچک‌سازی می‌کنند.

چندین دلیل دیگر برای این روند وجود دارد که انتظار داریم ادامه یابد، از جمله:

  • ساخت طرح های ویلا های کوچک هزینه کمتری دارد
  • ویلا‌های کوچک را می توان در زمین کوچکتر ساخت
  • ویلا‌های کوچک هزینه کمتری برای نگهداری دارند و برای محیط زیست بهتر هستند
  • ویلا‌های مدرن به ویژه برای ساخت بهترین طرح های ویلا های کوچک مناسب هستند.

معماری مدرن به دلیل ” ایجاد فضاهای کوچک و زیبا که به طرز شادی قابل زندگی بود ” شهرت داشت.

اصول طراحی که چنین فراوانی کارآمدی را برای یک ویلا به ارمغان می آورد در بهترین ویلاهای مدرن طراحی شده امروزی به همان اندازه موثر باقی می مانند و عبارتند از:

طرح های پلان طبقه باز

یک پلان طبقه باز باعث می شود که یک پلان خانه کوچک بزرگتر به نظر برسد و بزرگتر از آن چیزی باشد که متراژ مربع کلی آن نشان می دهد. برداشتن دیوارهای داخلی نه تنها باعث می‌شود هر اتاق بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد، بلکه به اتاق‌ها اجازه می‌دهد از فضاهای بین مناطق کاربردی بهره ببرند.

نور طبیعی فراوان

طراحی ویلا مدرن همچنین به خاطر پنجره های گسترده و از کف تا سقف که به نور اجازه می دهد تا به عمق یک پلان نفوذ کند، شناخته شده است. هنگامی که در کنار طراحی پلان طبقه باز استفاده می شود، پنجره های بزرگ باعث می شود خانه بزرگتر احساس شود، زیرا به نظر می رسد هر اتاق به فضای بیرونی فراتر از دیوارهای بیرونی گسترش می یابد.

طراحی ویلا کارآمد

بهترین ویلاهای مدرن دارای یک استراتژی قوی فضایی و سازمانی هستند. آنها از تمام متراژ یک ویلا نهایت استفاده را می برند. اتاق‌ها و راهروهایی که به یکدیگر سرازیر می‌شوند، ویلاهایی را ایجاد می‌کنند که به طرز شگفت‌انگیزی بزرگ‌تر از بسیاری از ویلاهای بسیار بزرگ‌تر ساخته شده امروزی به نظر می‌رسند.

نکته حرفه ای: جفت کردن یک پلان مفهومی باز با پنجره های کف تا سقف یک راه موثر برای افزایش تأثیر حذف موانع بصری بر یک خانه کوچک مدرن است.

 

دلایل محبوبیت طراحی ویلا مدرن

شما بهتر از ما میدونید که مدرن یک سبک معماری و طراحی داخلی هست. سبک مدرن یه اصولی داره و اگه ویلایی بر اساس این اصول و ویژگی ها ساخته بشه، به اون ویلا، ویلای مدرن گفته میشه.

یه وقتایی هست به یه ویلایی میگن مدرن اما درست نیست. یعنی توی لفظ عامیانه بهش گفته میشه مدرن اما ویلا ممکنه به سبک کلاسیک ساخته شده باشه!! واقعیت اینه که سبک مدرن به سری اصول داره و اگه ویلا بر اساس این اصول ساخته نشده باشه، نباید بهش گفت مدرن!
یعنی به صرف نوساز بودن، جدید بودن یا قشنگ بودن نباید به یه ویلا گفت مدرن!

البته نه اینکه ویلایی که مدرن نباشه بدرد نمیخوره. بلکه گرون ترین ویلاها،‌ویلاهای سبک کلاسیک هستن. ما فقط داریم میگیم که ویلای مدرن یعنی چی.

از جمله ویژگی های سبک مدرن میشه به موارد زیر اشاره کرد:

۱. در سبک مدرن خطوط صاف هستند و خطوط منحنی توی سبک مدرن جایی نداره.

۲. محل شکست ها و تقاطع ها، زاویه دار هست و کروی یا منحنی نیست.

۳. رنگ هایی که روی نمای ساختمان، طراحی داخلی و همینطور دکوراسیون داخلی استفاده میشن، معمولا از خانواده رنگ های خنثی هستند و معمولا رنگ های شارپ بصورت تاچ استفاده میشن(در حد جزئی). چه روی نما و چه فضاهای داخل.

۴. سبک مدرن برادر سبک مینیمال هست و توی این سبک خبری از زرق و برق سبک کلاسیک و … نیست. همه چیز در اوج سادگی هست.

این ویژگی ها مهم ترین و اصلی ترین اصول سبک مدرن هستن و فقط هم‌ در معماری و ساخت ویلا استفاده نمیشن بلکه در همه جا استفاده میشن.

طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن کار چندان دشواری نیست. باید برای این کار، ایده‌های جدید را بررسی کنید و با در نظر گرفتن طیف رنگی مناسب، چیزی که آرامش بیشتری را در شما تداعی می‌کند، بهترین نما را در ویلای خود اجرا کنید. دکوراسیون مدرن می‌تواند برای سالن نشیمن اجرا شود یا حتی برای آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی و حمام هم به کار رود. به طور کلی، طراحی داخلی ویلا مطابق با سلیقه و انتخاب افراد انجام می‌گیرد. مشورت با مجموعه‌هایی که تجربه کافی در طراحی دکوراسیون ویلا دارند، این مسیر را هموارتر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X