چطور یک سرویس بهداشتی کلاسیک داشته باشیم؟

چطور یک سرویس بهداشتی کلاسیک داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش هر ویلا و هر خانه سرویس بهداشتی و حمام است و دغدغه بسیاری از افراد این است که بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی و حمام برای ویلای کلاسیک چیست؟

این سوالی است که در این مطلب می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم. خوشبختانه به دلیل تنوع رنگ کاشی، انتخاب کاشی مناسب کار سختی نخواهد بود و می‌توانید به راحتی رنگی مناسب با سبک ویلا و سلیقه خود را خریداری و نصب کنید.

بهترین رنگها برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی کلاسیک

1.کاشی سفید و مشکی

اولین و بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی و حمام برای ویلای کلاسیک رنگ سفید و مشکی است. کاشی های سفید و مشکی در سرویس بهداشتی فضایی مونوکروماتیک و تمیزی می سازند که انتخاب رنگ مکمل را هم خیلی ساده کرده اند.

رنگ های مکمل را می توان از طریق وسایل یا بافت های جدید اضافه کرد. به عنوان مثال کف سرویس بهداشتی با کاشی سفید و کاشی دیواری به رنگ مشکی و شلف و ناحیه حمام نیز به رنگ سفید باشند.

2.رنگ خاکستری یا دودی یک انتخاب خاص

اگر می‌خواهید بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را بشناسید، تنها کافی است با رنگ‌های خنثی آشنا شوید. یکی از بهترین رنگ‌های خنثی برای سرویش بهداشتی رنگ خاکستری و دودی است.

این رنگ را می‌توان با رنگ‌های دیگر به راحتی ست کرد و یک حمام و سرویس بهداشتی شیک را برای ویلای کلاسیک خود طراحی کنید. به ویژه اگر از المان‌های دیگر سبک کلاسیک در محیط استفاده کنید، مانند یک وان بزرگ به رنگ سفید در حمام.

3.قهوه‌ای رنگی برای همه سبک‌ها

قبل از این که در مورد رنگ قهوه‌ای برای کاشی سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک صحبت کنیم بهتر است این نکته را ذکر کنیم که، انتخاب متریال در طراحی ویلا به سبک کلاسیک نیز باید به گونه ای باشد تا حس قدرت و اقتدار را تجلی دهد. در نتیجه انتخاب کاشی با ابعاد مناسب به رنگ قهوه‌ای به راحتی می‌تواند این وجه از سبک کلاسیک را به تصویر بکشد.

یکی از دلایل استفاده از این رنگ در سرویس بهداشتی و حمام ویلای کلاسیک کاهش هزینه است. زیرا همان طور که اطلاع دارید استفاده از چوب طبیعی در سبک کلاسیک بسیار رایج است و این امر هزینه را بالا خواهد برد. اما استفاده از کاشی قهوه‌ای رنگ چوب به جای استفاده از دیگر ابزارهای چوبی در سرویس بهداشتی و حمام به کاهش هزینه کمک خواهد کرد.

4.سفید و کرم رنگی آرامش بخش

یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک رنگ سفید و کرم است. این رنگ خنثی به همراه کرم محبوب‌ترین رنگ برای سرویس بهداشتی ایرانیان است.

زیرا در کنار ایجاد شادابی و نشاط تمیزی را نیز به همراه خود دارد. یکی دیگر از دلایل محبوب بودن این رنگ این است که به راحتی می‌توان دیگر ملزومات و دکوراسیون داخلی را با آن هماهنگ کرد.

5.رنگ شکلاتی، جذاب و با شکوه

یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام کلاسیک رنگ شکلاتی است، به ویژه اگر با رنگ کرم ترکیب شود. ترکیب این دو رنگ فضایی رویایی و باشکوه را به ارمغان خواهد آورد و از سوی دیگر اقتدار و عظمت ویلای کلاسیک را نیز به رخ می‌کشد.

البته این رنگ را بهتر است برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ انتخاب کنید. زیرا این رنگ به طور کلی باعث می‌شود تا فضا کوچک‌تر به نظر برسد.

6.سفید و آبی، دور شدن از فضای شهری

یکی از آرامش بخش‌ترین رنگ‌ها ترکیب رنگ سفید و آبی است، زیرا یادآور آبی بیکران دریا و آسمان پهناور است. ترکیب این دو رنگ با هم محیطی جذاب در سرویس بهداشتی و حمام ایجاد می‌کند. این رنگ در کنار نورپردازی مناسب موجب بزرگ‌تر نشان داده شدن محیط سرویس بهداشتی و حمام نیز می‌شود.

 

به طور برای کلی انتخاب رنگ کاشی حمام و سرویس بهداشتی بهتر است برخی نکات را رعایت کنید، زیرا این نکات باعث جلوه بهتر سرویس بهداشتی شما خواهد شد. این نکات به شرح زیر است:

  • رنگ کاشی را متناسب با سبک کلی فضای خانه یا ویلا انتخاب کنید.
  •  برای حمام و سرویس بهداشتی کوچک از رنگ‌های روشن و یا خنثی استفاده کنید تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.
  • ایجاد هماهنگی بین رنگ کاشی و دیگر المان‌های موجود در سرویس بهداشتی و حمام
  • یکی از گزینه‌های مناسب برای رنگ کاشی سرویس بهداشتی و حمام، ترکیب دو رنگ کاشی با هم است. مانند ترکیب رنگ سفید و سیاه، کرم و سفید، شکلاتی و خاکستری و…

سرویس بهداشتی لوکس بدون کابینت روشویی محال است

سرویس بهداشتی لوکس دارای کابینت روشویی زیبا، کاربردی، با جنس مرغوب و دارای بخش‌های مختلف است. کابینت روشویی یکی از مهمترین اجزا سرویس بهداشتی است، این کابینت‌ها که در بخش بالای روشویی و یا زیر آن قرار می‌گیرند مخزنی برای نگهداری ابزار و وسایل مورد نیاز سرویس بهداشتی هستند. کابینت روشویی از جنس‌های مختلف مانند سنگ یا ورق‌های مقاوم PVC ساخته می‌شود و زیبایی در طراحی آن به محیط سرویس بهداشتی جلوه فوق العاده‌ای می‌بخشد. برخی از این کابینت‌ها دارای آینه هستند و برخی کشو و باکس یا محفظه‌های کوچک و متنوعی برای قرار دادن مسواک و دستمال توالت دارند. کابینت این مدل روشویی ها در مرتب بودن این فضا نقش زیادی دارد و به ایجاد نظم در توالت کوچک کمک می‌کند.

کابینت روشویی و کاسه روشویی یکی از مهمترین بخش‌های سرویس بهداشتی است که اگر با دقت انتخاب شود و طراحی زیبایی داشته باشد به شکیل بودن سرویس بهداشتی کمک می‌کند. این روشویی‌ها اغلب از سنگ ساخته شده و نمایی کلاسیک و سلطنتی به محیط سرویس بهداشتی می‌دهند. سیفون اتوماتیک روشویی یکی از قابلیت‌هایی است که در سرویس بهداشتی مدرن و لوکس به کار می‌رود که به آن زیرآب پدالی نیز گفته میشود.

شیرآلات و شیر روشویی را هوشمندانه انتخاب کنید

شیرآلات سرویس بهداشتی تنوع فراوانی دارند و با توجه به دکوراسیون داخلی و روشویی استفاده شده در سرویس بهداشتی شما انتخاب می‌شوند. در یک سرویس بهداشتی لوکس از شیرآلات زیبا و با طراحی ویژه استفاده می‌شود که امکانات جانبی دیگری مانند تنظیم دما با چرخش شیر و چشم اتوماتیک نیز در آن دیده می‌شود.

شیرآلاتی که در سرویس بهداشتی لوکس به کار می‌روند از جنس نیکل یا کروم هستند و در مدل‌های مختلف مانند مدل چرخشی، اهرمی یا با علم متحرک به بازار عرضه می‌شوند. فضای سرویس بهداشتی رطوبت زیادی دارد و رنگ و جنس شیرآلات سرویس بهداشتی باید در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و در طولانی مدت جلا و زیبایی خود را حفظ کنند. شیر روشویی باید دسترسی آسانی داشته باشد و حس راحتی را به فرد استفاده‌کننده القا کند.

شیرآلات در دو نوع مدرن و کلاسیک در بازار قابل خریداری هستند. گروه اول شیرآلات مدرن سرویس بهداشتی لوکس که طراحی مینیمال دارند و با لبه‌های برجسته و برش‌های صاف ظاهری ساده و شیک به روشویی می‌بخشند برای دکوراسیون‌های مدرن و امروزی توصیه می‌شوند و گروه دوم که طراحی کلاسیک دارند و به شیرآلات آنتیک مشهور شدند دارای جزئیات بسیار در طراحی و اغلب در رنگ‌های برنجی یا طلایی مشاهده می‌شوند و ظاهری قدیمی و نوستالژیک دارند و در دکوراسیون‌های داخلی کلاسیک سرویس بهداشتی به کار می‌روند.

اکسسوری و لوازم تزئینی را دست کم نگیرید

اکسسوی سرویس بهداشتی لوکس بخش مهمی از دکوراسیون داخلی این قسمت از خانه شما است زیرا در دکوراسیون داخلی جزئیات اهمیت دارد. بنابراین جزئیاتی مانند اکسسوری و نگهدارنده حوله‌ها، ست سرویس بهداشتی شامل جا مسواکی و جا صابونی نیز باید هماهنگ با سایر بخش‌ها انتخاب شود. رنگ این عناصر کوچک و جزیی تاثیر بسیاری در زیبایی کلی سرویس بهداشتی دارد.

در سرویس لوکس بهتر است انواع اکسسوری سرویس بهداشتی مانند نگهدارنده‌های داخل کابینت روشویی و ست سرویس بهداشتی با رنگ شیرآلات و کابینت هماهنگ باشند. برای مثال اگر شیرروشویی به رنگ طلایی است از رنگ مکمل آن مشکی برای سطل سرویس استفاده شود. در انتخاب اکسسوری سرویس بهداشتی نیز دقت کافی را داشته باشید تا هماهنگی در همه اجزا این بخش از خانه دیده شود و در نهایت سرویس بهداشتی لوکس و زیبایی در خانه داشته باشید.

اکسسوری سرویس بهداشتی شامل موارد بسیاری از جمله جا مسواکی، جا صابونی، جای صابون مایع، آویز حوله، آویز دستمال، نگهدارنده ، سطل و برس است که اگر این موارد در یک بسته خریداری شوند رنگ و شکل و طراحی ظاهری یکسانی دارند و در فضای کلی سرویس بهداشتی نظم و زیبایی بیشتری را به نمایش می‌گذارند.

نورپردازی سرویس بهداشتی فراموش نشود!

سرویس بهداشتی برای شستشو،‌ مراقبت بهداشتی مانند مراقبت از صورت و مو و استفاده از توالت مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین نور پردازی سرویس بهداشتی نیز باید مطابق با کاربردهای آن بوده و امکان مشاهده صورت هنگام اصلاح یا شستشو در آن فراهم باشد و در عین حال نور ملایم و آرامبخشی نیز داشته باشد.

از مهمترین مواردی که در دکوراسیون داخلی جدید به کار می‌رود و زیبایی بخش‌های مختلف خانه را چند برابر می‌کند استفاده از نوردهی مناسب است بنابراین نور پردازی سرویس بهداشتی نیز یکی از مهمترین مواردی است که زیبایی سرویس شما موثر است و باید توجه کافی را به آن داشته باشید. نور خیره‌کننده مستقیم از زیبایی محیط می‌کاهد و برای داشتن فضایی رویایی استفاده از نورهای ملایم غیر مستقیم در نورپردازی دکوراسیون داخلی رواج یافته است.

علاوه بر نورپردازی کلی سرویس بهداشتی قرار دادن چند شمع در سرویس بهداشتی نیز به این فضا روح بیشتری داده و نوری ملایم و زیبا در فضا منتشر می‌کند. علاوه بر این روشن کردن شمع معطر در سرویس بهداشتی به معطر شدن فضای دستشویی نیز کمک می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X